Как да спим по-добре?

Как да спим по-добре

Добрият сън е едно от най-важните неща за нашето здраве. Нарежда се на челните места заедно с балансираната диета и редовното спортуване.

Множество изследвания и проучвания говорят за вредите от недоспиването и как те влияят на всяка сфера от нашия живот. Най-често те могат да доведат до проблеми с теглото, хормоните и когнитивните ни функции.

Ето важни съвети за добър сън от специалисти.

Намалете кофеина

Естествено, първият ни съвет е свързан с консумацията на любимото кафе. Избягвайте прекаляването с напитки, богати на тази съставка. А вечер - просто забравете. Факт е, че кофеинът може да се задържи в тялото ви и да действа в продължение на 6 - 8 часа.

Спрете алкохола

Намалета алкохола

Друга субстанция, която може да се отрази негативно на съня ви, е алкохолът. Според учени той влияе негативно на производството на мелатонин, основния хормон на съня. Също така може да предизвика хъркане, а оттам и накъсаност на нощната ви почивка.

Направете си режим

Опитайте се да си създадете режим на заспиване и събуждане. Хубава идея е да си лягате и да ставате по едно и също време. Така ще приучите организма си на регулярност, която един ден ще ви се отплати.

Създайте благоприятна температура

Нагласете температурата в спалнята на около 20 градуса. Всичко над нея не е приятно за тялото ви и няма да допринесе за по-добрия сън.

Не се хранете късно

Ядене вечер

Опитайте се да вечеряте по-рано. Дайте на тялото си време да обработи приетата храна и да си почине, за да можете след това да спите спокойно.

Следобедна дрямка

Ако имате проблеми със съня през нощта, опитайте се да не си подремвате следобед. Това само допълнително ще усложни проблема ви през нощта.

Мелатонин

Можете също така да си вземете хранителна добавка мелатонин, която да вземате вечер преди лягане. Тя подпомага разстроената функция на хормона със същото име и ще ви осигури стабилен и добър нощен сън.

Медитирайте

Медитация за добър сън

Много хора, които имат проблеми със съня, съветват да се медитира преди лягане. Това помага да освободите ума си от натрупаните през деня проблеми и задачи. Ако не можете да медитирате, може да си пуснете хубава и спокойна музика, да почетете книга или просто да дишате дълбоко. Това са подходи за по-добър сън.

Ако все пак не можете да заспите, не се напрягайте. Станете, свършете нещо, разходете се из апартамента/къщата. Хубаво е дейността да е монотонна, за да предизвика сънливост. Ако все пак проблемът продължава, посетете лекар, за да вземете необходимите мерки.

Виж повече

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати