Как да подпомогнем метаболизма си?

Как да подпомогнем метаболизма си?

Под метаболизъм се разбира процесът, чрез който тялото ни превръща това, което ядем или пием в енергия.

В него са включени много сложни биохимични процеси. От значение са и калориите на храните, които приемаме, тяхното съдържание на различни вещества, микро и макронутриенти.

Метаболизмът е от съществено значение, за да може тялото ни да функционира правилно. Благодарение на него ние успяваме да поддържаме килограмите си, да отслабваме или да наддаваме килограми.

Промените с обмяната на веществата могат да бъдат симптоми на различни заболявания. Често обаче причината за необяснимото отслабване или по-често – наддаване, се крие в неправилния начин, по който ние третираме тялото си.

Има лесни начини да подпомогнем метаболизма си, дори когато физическата активност е по-слаба от обичайното. Следвайте тези прости правила.

Прием на протеини

Прием на протеини за по-добър метаболизъм

Приемайте много протеини с всяко от основните си хранения. Не е нужно това да става под формата на добавка.

Вместо това, изберете храни, които естествено са богати на белтъчини. Това са месото, рибата, яйцата, млечните продукти, ядките, бобовите храни.

Протеинът е важен, защото забързва метаболизма ни за следващите няколко часа. Това се случва, защото тялото ни има нужда от повече енергия, за да преработи белтъчините.

Освен това тази хранителна група е по-засищаща. Богатата на протеини диета ще ви кара да губите мазнини, а не мускулна маса.

Пийте вода

Не бива да пренебрегвате и водата. Тя е от съществено значение за всеки организъм. Може лесно да поддържате метаболизма си във форма, заменяйки газираните и сладките напитки (или поне по-голямата част от тях) с вода.

Тя няма никакви калории, важна е за функционирането на всички органи и системи в тялото ни и освен това забързва метаболизма ни.

Смята се, че тялото ни изразходва особено голямо количество калории при приема на вода, когато тя е студена, защото се нуждае от енергия, за да я затопли.

Избягвайте да седите прекалено дълго

Съвети за подпомагане на метаболизма

Дори когато работите зад бюро или излизането на открито е ограничено, важно е да се раздвижвате. Дори и да работите от вкъщи, трябва напълно да изкорените навика да прекарвате часове зад компютъра или в леглото.

Оптималният вариант – на всеки половин или един час да се изправяте и да правите няколко крачки дори и в стаята.

А защо да не разчитате и на малко подскоци или клекове. По този начин ще горите повече калории, ще превъзпитате метаболизма си и ще подпомогнете работата му.

Тренирайте

Особено важни за подпомагане на метаболизма са високоинтензивните тренировки. Те са много кратки, но за сметка на това изключително ефективни.

След такива упражнения тялото ни гори калории в продължение на часове. Същото важи и за тежестите, затова трябва да се уверите, че в режима ви присъстват и силови тренировки.

Наспивайте се

Много хора подценяват съня и не осъзнават, че лишаването от него преобръща много процеси в тялото ни на 180 градуса. Добрият сън е сред основните правила за подпомагане на метаболизма.

Липсата на качествен сън е особено голям проблем за метаболизма ни. Подобно лишение допринася за отделянето на хормоните на стреса, кара кръвната ни захар да скочи.

Всичко това е предпоставка за развитие на метаболитни заболявания като инсулинова резистентност (преддиабет) и дори диабет.

Липсата на качествен сън ни кара да консумираме и повече храна и да имаме непрестанно усещане за глад.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати