Как да се храним лятото

Как да се храним лятото

Ето че е лято и буквално започваме да щъкаме като мравки навън - из парковете, отправяме се към планината или морето или пък грабваме палатката и отиваме на риболов. Дотук всичко е чудесно, но бързо започваме да се оплакваме от летните жеги или както се казва няма угодия!

За да не сте чак толкова чувствителни към жегата обаче, е много важно с какво се храните през лятото, защото за разлика от зимните месеци, тялото ви няма толкова голяма необходимост от мазнини, а от повече течности. Ето кои са летните храни, които трябва да приемате, като освен неудобството от жегите, с тях може да свалите килограми, които пречат на самочувствието ви.

Макар да не е храна, на първо място в летния хранителен режим ще поставим водата, защото без нея лесно бихме се дехидратирали. Сигурно е чудесно да си помислите да изпиете една студена бира или пък ледена кола с лимон в нея. Тези напитки обаче, както и всички газирани напитки, няма да утолят жаждата ви. И не е никак полезно да ги пиете студени.

Хранене през лятото

Водата на стайна температура е вашия пръв помощник през лятото и не подценявайте този факт. Винаги носете шишенце с вода със себе си - така ще се предпазите от опасната дехидратация през горещите летни дни. Не забравяйте, че когато навън е много горещо, тялото ни отделя повече течности и съответно е необходимо да си набавя повече вода. Нито една друга напитка не може да замени водата, така че колкото и сокове, чайове и смутита да приемате през деня, трябва да изпивате поне 2 литра от животворната течност.

Вторият ви най-добър приятел, що касае хранителния ви режим през лятото, са свежите летни плодове и зеленчуци. Вместо да се озъртате за бухтички и мекици, каквито се предлагат почти навсякъде по плажа, наблегнете на консумацията на диня, пъпеш, череши и всякакви характерни за летния сезон пресни плодове.

Лятото е особено благодатно и към пресните летни зеленчуци - селски розови домати, свежи и хрупкави краставички, тиквички и какво ли още не. Включвайте ги редовно в менюто си. Заложете на предимно зеленчукови ястия и ще се чувствате много по-добре. Лятото не е сезон за тежки ястия и сладкиши. Благодарение на консумацията на пресни плодове и зеленчуци тялото се зарежда с ценни витамини и минерали, необходими през зимните месеци.

Не подценявайте и млечните продукти, освен ако нямате непоносимост към лактозата. Няма нищо по-хубаво от това да си приготвите един таратор за обяд или пък айрян. Айрянът е богат на ценни соли, които се губят по време на интензивното изпотяване през топлите дни. Ако ви се вие свят и не се чувствате добре, един айрян със сол ще възстанови нарушения електролитен дисбаланс.

Независимо дали сте на планина или на плажа, със сигурност е по-добре собственоръчно да си приготвите сандвичи с плочка сирене и свеж домат, отколкото да си купите хот-дог или бургер. Лекият сандвич ще ви засити без да причинява подуване и тежест.

Стигнахме и до месото, защото през лятото по-често си спретваме барбекю или отиваме на пикник, отколкото през студените месеци. Не забравяйте обаче, че изпеченото на скара месо може да бъде канцерогенно. За да намалите риска от подобна вероятност, го мариновайте с апетитна марината за месо. Не забравяйте, по същия начин може да разнообразите храненето през лятото със зеленчуци на скара или риба на скара.

Заложете на прясна риба и морски дарове през лятото. Те са изключително полезни, богати на витамини и минерали, а в същото време са лека и нискокалорична храна. Старайте се да ги приготвяте задушени или на фурна, пърженето не е препоръчително. Рибата е сред най-полезните летни храни, възползвайте се от изобилието през топлите месеци.

През лятото е хубаво да се консумират различни пълнозърнести храни - кафяв ориз, пълнозърнест хляб, пълнозърнеста паста, овесени ядки и други. Те са богати на фибри, важни за правилното функциониране на храносмилателната система.

Горски плодове за хранене лятото

Заложете на храни, богати на антиоксиданти - зелен чай, броколи, чесън, горски плодове, зеле и редица други. Те помагат за укрепване на имунната система, предпазват от инфекции и забавят процесите на стареене в организма.

Поне два пъти седмично включете в менюто си бобовите култури. Те са отличен източник на протеини и бавноусвоими въглехидрати, помагат за отслабването и дават усещане за ситост. Изключително са полезни, а вегетарианците задължително трябва да ги консумират, за да си набавят необходимите протеини, които не могат да получат от месото.

Наслаждавайте се на храната, която консумирате. Правилното отношение към готвенето и храненето са ключов фактор в здравословното хранене не само през лятото, но и през всички сезони. Хранете се бавно и с удоволствие, дъвчете добре и не се разконцентрирайте пред телевизор и компютър. Превърнете храненето в ритуал и избирайте само най-качествените продукти за своята трапеза.

Яжте често и по малко, защото преяждането се усеща много по-тежко през летните месеци. Разделете храненията на 5 пъти на ден - така постоянно ще сте заредени с небходимата енергия и то без да изпитвате тежест и дискомфорт в стомаха.

Ако търсите подходящи рецепти за лятото, разгледайте нашите изпитани предложения за летни салати, летни предястия, здравословни летни напитки, а защо не и вкусни летни десерти.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати