Защо да ядем повече ориз?

Защо да ядем повече ориз

Голяма част от хората, които искат да се хранят здравословно, минимизират яденето на ориз. Интересен обаче е фактът, че в Азия този продукт се консумира много, но от друга страна, там случаите на затлъстяване са единични и със сигурност има връзка между двата факта. Във всеки случай още веднага можем да заявим, че диетата с ориз ще се отрази добре на тялото ви.

Защо да ядем повече ориз?

Ново проучване и изследване, при което са взели участие повече от 14 хиляди души доказа за пореден път, че яденето на ориз е полезно. Смело можете да използвате, както белия, така и кафявия сорт, като тук вече всичко зависи от вашите лични предпочитания към видовете ориз.

Доктор Тереза Никлас е следяла за самочувствието на участниците, като тя забелязва това, че хората, които консумират ориз всекидневно, са доста по-последователни и стриктни при спазването на своя диетичен режим.

Заедно с това при участниците в проучването са били регистрирани по-високи нива на полезните фибри, желязото, калия, калция и фолиевата киселина. Добавяйки ориз в менюто ви, вие безспорно увеличавате и приема си на така полезните зеленчуци, плодове и бобови култури. И се наслаждавате на неоспорими ползите от ориза.

Друг безспорен плюс при добавянето на ориз в диетата ви е това, че той не съдържа натрий, но и също така е ниско калоричен продукт, защото съдържа минимално количество мазнини, като всички те обаче са полезни за нашето здраве.

Според други проведени изследвания, редовната консумация на ориз води до повишаване на чувството ни за ситост при храненията, като така ние реално можем дори да свалим излишните килограми. Не забравяйте обаче, че ключът към идеалната фигура е не само правилното и разнообразното хранене, но и активният начин на живот. Имайки предвид всички тези безспорни предимства на ориза, специалистите са на мнение, че той трябва все по-често да се препоръчва като част от здравословното и балансирано хранене.

Какви са ползите от ориза?

Ако трябва да говорим в цифри, то ще кажем, че половин чаша ориз съдържа в себе си приблизително 100 калории, но и заедно с това не съдържа глутен в състава си. От друга страна, кафявият ориз е на 100% пълнозърнеста храна, докато белият е важен източник на редица хранителни вещества като фолиева киселина и желязо. Именно затова специалистите са на мнение, че всеки човек трябва да преразгледа диетата си и храненето си като цяло, добавяйки към него повече полезни продукти, какъвто е и оризът.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати