Advice.bg»Статии»Здраве»Здравни съвети»Активности, които удължават живота

Активности, които удължават живота

Активности, които удължават живота
Загряващи пластири при болки и травми
Препоръчано за теб:
Загряващи пластири при болки и травми
20.00 лв.
Виж ››

Човек средно живее 60-80 години, но все пак това са само цифри, които с желание може да променим. За тази цел трябва не само да се храним здравословно, но и да водим активен начин на живот. Погрешно на мнението, активността може да е не само физическа, но и умствена. Именно затова само от нас зависи дали ще се погрижим за нашето здраве и как точно ще направим това. Ето някои активности, които удължават живота:

1. Дозирано гладуване

Разбира се, че не говорим за постоянно гладуване, а само за пречистване на тялото ни от вредните токсини. Целта на това упражнение е и използването на нашите вътрешни резерви. През този период можете да пиете само вода и нищо друго.

Според резултатите, след подобно активиране на жизнените процеси в тялото ни, организмът ни укрепва и много по-лесно ще може да се справи с всяка една болест. Важно е да знаете, че това може да се прави не по-често от 1 път на месец като времето за гладуване е 1 ден.

2. Кислородно гладуване

Дейности за дълъг живот

При продължителен недостиг на кислород, се получава хипоксия. Пълното отсъствие на кислород пък може да доведе до необратими изменения в мозъка и дори до смърт. Във връзка с това нашето тяло има мощна антихипоксична система.

Това значи, че то може да се справи с недостига на кислород, например когато плувате под водата. В науката това се нарича компенсаторен механизъм, който действа и при нас хората в този случай.

Йога практиките са изключително полезни, ако искате да удължите живота си. Всички сте чували за монасите от Тибет, които живеят дълги години и сякаш не стареят. Тайната им се дължи от части на различните дихателни упражнения, които може да правите и вие.

Така например едно от тях е Кевала Кумбхака, което означава абсолютна спокойна пауза. То се състои в спиране на дишането и пълен мускулен покой. Паузата продължава толкова, колкото можете да издържите. Редовните дихателни упражнения са задължителни, ако искате и вие да се радвате на крепко здраве дълги години.

3. Информационно гладуване

Всеки ден ни залива всякаква информация от света около нас, но за съжаление далеч не винаги новините са хубави. Целият този негативизъм оказва пряко влияние върху нашето самочувствие и здраве.

Филтрирането на цялата тази информация е доста сложна задача, затова понякога би било полезно да прибегнете и до практиката информационно гладуване. С нея ще можете да пречистите и ума си, което е не по-малко важно, ако искате и търсите тайната на дълголетието.

4. Редовни физически тренировки

Физическото натоварване удължава живота

Говорейки за крепко здраве, няма как да не споменем и редовното физическо натоварване, което е много важно парченце от пъзела, наречен дълголетие.

Спортувайте редовно и бъдете активни, защото само така ще се чувствате не само уверени в силите си, но и ще сте наистина здрави. Можете да изберете различни спортове - плуване, бягане, аеробика или дори народни танци. Всяка физическа активност е полезна за тялото ни.

5. Интелектуален тренинг

Ако сте от хората, които отделят по-малко време на четенето на книги, тогава може би е време да промените това. И ако в училище ни карат да четем така наречената задължителна литература, която не винаги е интересна, то като възрастни вие сами избирате четивото си.

Ако не тренирате редовно и мозъка си, то с времето и годините той ще започне да атрофира, получавайки по-малко кислород и хранителни вещества. Именно затова с пълна сила може да се каже, че дългожителите са вечните студенти, защото те винаги искат и получават нови и нови знания. Тренирайте ума си, защото само така ще можете да постигнете пълна хармония със себе си.

6. Емоционален тренинг

Тайната на дългия живот е в контролирането на емоциите

Понякога емоциите ни пречат да мислим трезво. Колкото и силна психика да имаме, все пак не сме от желязо. Нормално е например раздялата с близък човек да ни съкруши.

Целия този спектър от емоции обаче е полезен за нашето здраве, затова не потискайте чувствата си. Ролята на емоционалния тренинг е недооценена. И да, има положителни и отрицателни емоции, но не можем да ги делим на лоши или добри, защото всички те в една или друга степен са необходими и способстват за удължаването на живота.

7. Енергиен тренинг

За всеки един процес в тялото ни, то се нуждае от определено количество енергия. Именно затова може да прибегнете до различни тактики, които стимулират този процес като например масажа. С него се стимулира енергийния обмен, при който броя на подвижните електрически заряди рязко се увеличава поради дразненето на екстерорецепторите.

8. Психотренинг

Удължаване на живота

В забързаното ежедневие, което водим, за да бъдем дългожители, ще трябва да имаме доста силна и тренирана психика. В противен случай дори и малкия стрес ще ви съкруши и ще отключи редица заболявания. Трябва да сте готови за всичко и да владеете перфектно своите емоции и чувства, да бъдете свой собствен психотерапевт.

За целта можете да използвате различни методи като например класическия. Според него, заспивайки и събуждайки се, трябва да повтаряте мислено някаква формула за самовнушение. Тя трябва да е кратка и точна.

Например това може да са думите Аз съм млад, здрав и весел или друга, която сте си измислили вие. Именно в тези моменти нашата психика е най-податлива на самовнушение и организма ни лесно се поддава на подобни манипулации отстрана на ума ни. Тренирането на психиката е сред най-важните дейности за дълъг живот.

9. Секс тренинг

Физическата близост и наслада са не по-малко важни стъпки, ако искате да се радвате на крепко психическо и физическо здраве дълги години. И най-малкият проблем е това, че функционално тези органи могат частично да атрофират. По-страшните неканени гости са туморите и хронични възпалителни процеси.

10. Кръвопускане

Задачите, които изпълнява кръвта в нашето тяло, са наистина много - транспорт на кислород, хранителни вещества, хормони, въглероден диоксид, метаболитни продукти, участие в терморегулация, регулиране на водно-солевия баланс, имунна защита.

Именно затова с кръвопускането се стимулира хемопоезата, храненето на тъканите и клетките, газообмена, ендокринната система, терморегулацията, водно-солевия метаболизъм и имунната система, което е много полезно за тялото ни.

Следвайки тези прости стъпки, вие ще можете да се радвате на щастлив живот. Важно да е извършвате активностите за удължаване на живота редовно и много скоро ще усетите, че вашето общо състояние и самочувствие ще се подобрят.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest